In the administration of the President called “a base forgery and fake” so called documents that were published close to the opposition leader Mikhail Saakashvili, Georgian media and contain compromising information about Petro Poroshenko. A message posted on the official website of the President.

“Promulgated the so-called documents on behalf of Petro Poroshenko – base fake fake, manufactured and abandoned of the TV company Rustavi-2 intelligence service of Russia”, – reads the statement of the press service of the AP.

We are talking about the photocopies of “documents”, published on Saturday, January 13, the above-mentioned Georgian channel, which is associated with Saakashvili. The paper, according to the specified date they supposedly were written to Poroshenko on 3 February 2007 (when the current President was a people’s Deputy from Our Ukraine).

In one of the so-called document – the “statement” in the name of “Director of the FSB of Russia” – allegedly Poroshenko asked to explain “the reasons for the ban on entry to Russia”. The politician allegedly claims that “is irrelevant to the anti-Russian campaign of President (Viktor) Yushchenko,” and “is one of the founders of the Party of regions”.

In a statement on behalf of Poroshenko noted that he was “in the interests of Russia is attracting large investments in factories Roshen (Lipetsk oblast) and Bogdan (Nizhny Novgorod region), creates jobs for Russians and timely pay taxes”.

Read also: In Kiev shot the video by order of Russian special services – the Prosecutor’s office

“Regularly visit St. Petersburg, where the parents of the wife of my eldest son Alexei,” reads “the document”.

The press service of the AP this publication called “the failure of the FSB” and noted that “more eloquent” this is evidenced by the fact the President’s son, “which is easy to check.”

“Alexei Poroshenko married in Kiev in September 2013, so the older son Petro Poroshenko in 2007 was not a wife,” reads the statement of the Bank.

In the presidential Administration, appealed to media “not to spread fake information, which is clearly registered by the state-aggressor character,” but also expressed hope for a public apology from the publications that this fake is still published.

25 December 2017 the American edition of the Washington Post, citing a report of the GRU of the Russian Federation said that after the escape of Viktor Yanukovych during revolution of dignity in 2014, Russia launched an information campaign in social networks to discredit the Maidan and the new Ukrainian government.

See also: Information clearance. The experience of dealing with Russian fakes




Bankova called the fake publication of Georgian media about Poroshenko 14.01.2018

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to Odnoklassniki