Live Dnipro regional Directorate of the National public broadcasting company of Ukraine on the YouTube channel was blocked because of the complaints of the Federal service for supervision in the sphere of Telecom, information technologies and mass communications of Russia (Roskomnadzor). About it reports a press-service NOTE.

Roskomnadzor filed a complaint against the content of the programme “Know our” project dedicated to the military personnel who are or have returned from the zone ATO.

As stated in the letter from YouTube to the Dnieper branch NOTE: “YouTube got the message from Roskomnadzor about the fact that these materials violate Federal law of the Russian Federation № 149-FZ on information, information technologies and protection of information. Roskomnadzor added the following URL address in a list of forbidden materials. If You do not remove the content, Google may be forced to block him.”

The Executive Director of the TV channel Valentin Changli said that the hero of the program “Know our” from October 21, which refers to Roskomnadzor, there was a guy who returned from the zone ATO, where he was a volunteer of the Right sector. He added: “In Russia the Right sector is considered to be an extremist organization. But only in Russia. Throughout the world, especially in Ukraine, the Right sector such organization is not considered. The fighter talked about his stay in Donetsk and participation in the Right sector. It was only memories. But we got a letter from YouTube that Roskomnadzor demands to remove videos, which is contrary to the laws of the Russian Federation and alleged calls for mass disturbances and extremist activities.”

Branch NOTE sent YouTube a response that is not going to remove the program from the Internet.

The final decision on the situation will be made after a detailed YouTube review of the complaint, which can take up to 90 days.

As reported, the companies Facebook and Twitter have previously reported large-scale Russian intervention in the work of social networks.




YouTube has blocked Ukrainian TV channel on the complaint of Roskomnadzor 08.11.2017

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to Odnoklassniki